31.5.2012

morjens.

Heipparallaa~

Koulut loppuu ihan justiinsa, enää kaks päivää. Tänään mulla oli vaan musiikintunti ja uskonnontunti, jonka taktisesti skippasin, tosin opettajan luvalla. Onnistuin saamaan itseni puolivahingossa meidän kevätjuhla/koulun ylppärijuhlamikälietapahtumaan soittamaan. "Bändissä" Riina ja Eve on laulamassa, itse soitan koskettimia (sellasella jännällä jousiäänellä), Jassu soittaa tamburiinia ja opettaja koreilee flyygelin kera. Se soittaa sitä ihan älyttömän hyvin, täytyy myöntää. Tosiaan, kuulin tästä tänään tunnin jälkeen ja harjoteltiin sit koko ruokkis. Lisäks menin puhuun uskonnonopettajan kanssa ja sain tunnin vapaaks, et pystyin menee niihin harjotuksiin. Ruokkiksella käytiin Jassun kanssa hakee omenat, ruokana oli mustaamakkaraa, joten Jassu jäi syömään ruokalaan. Itse marssin suorintatietä ulos omenan kanssa, sillä en tykkää. :p kunnon tamperelainen minäkin. Mustamakkara ja ylipäätään veriruoat on jotian sellasta, mitä en pysty yksinkertaisesti sietämään/syömään, kalan ohella.

Anyway, me soitetaan juhlassa tää Adelen Rolling the the deep. Kuulisitte näitten likkojen äänet, ihan loistavaa. Porukka on niin mukavaa, ettei juurkaan potuta se,et huomisena vapaapäivänä mun pitää sit mennäkin koululle 10 kenraaliharjoituksiin. ^^



Me saatiin muuten meidän numerot jo, kävin hakee uskonnonkokeen ennen musiikinluokkaan palaamistani ja sain siitä 9. Kurssinumerokin on 9. Ruotsin kakkoskurssista nappasin 7 ja kolmoskurssista 6. En oo hakenu jälkimmäistä koetta vielä, koska mulle tapahtu sellanen pienoinen nolohko juttu kun hain tota kakkosen koetta. ^^'

Mä koputin oveen ja sieltä ei heti avattu. Syvennyin sit mun ja Riinan keskusteluun, kunnes yhtäkkiä meidän opettaja avaskin oven. Mä säikähdin todenteolla ja hyppäsin metrin taaksepäin, hyvä kun en kiljassu. Opettaja kattoo vaa mua, ja on sillee "no, kyllä mäkin sua pelästyin!"

Nytkun noista numeroista puhutaan niin sain enkusta 7. Kokeesta tuli 7, sanakokeesta 8-, CV'stä 8 ja työhakemuksesta 9. Musiikista mulle napsahti 10 Oon niin onnellinen, mut kyll mä aktiivisena tunneilla olinkin. Joka tunti istuin koskettimien takana, tai lauloin. Panostin Kimmo Blom -esitelmääni ja myös kotikokeeseen. Joskus kova työ näemmä sit kannattaakin! :3

Koulusta on kuitenkin suht tylsä puhuu, eikös~ Joten siirrytään viimeviikon tapahtumiin. Mun on niistä pitänytkin jo kirjotella vähän aikaa.

Meillä alko koeviikko torstaina, mut perjantaina oli vapaapäivä. Meillä ei nimittäin pidetty musiikintuntia, koska oltiin tehty jo kotikoe. Niinpä päätin käydä mun vanhassa koulussa, koska nää opettajat yms. ei oo siellä enää seuraavana vuonna, koska se sulatetaan sen lukion kanssa yhteen :c. Mun alkuperäinen suunnitelma, eli kysy 9.lk:n ruotsinopettajalta apua, ei toiminut. Syy oli se,että hän oli jäänyt äitiyslomalle. Näin kuitenkin muita vanhoja opettajiani mm. enkunopen, joka taas kerran rohkas mua mm. enkun kirjotelmissa ja jopa pitkässä matikassa. Olin siellä vähänaikaa, kunnes lähdin kotiin. Kävellessä bussipysäkille, meinasin jäädä auton alle. Sellanen mustalaisnainen ajoi autoaan keskellä kävelytietä! Se meni myös aika nopeeta vauhtia.

Kotona nälkä alko hiukoo, ja vanhemmat tuli kotiin vasta ~3 tunnin päästä. Niinpä päätin itse ruveta kokkaamaan, taaskaan mun munakas ei onnistunut (en saa sitä koskaan kokonaisena!), mut sit sovelsin kaikkee omaa. Tässä kuvaa:

Eli tosian, juomana pommacia. Toi oranssihomma on munakasta, mitä sit vähän enemmän paistelin ja laitoin vähän mausteita yms. Sit keitin vähän makaroonia ja tein salaattia. Ruokailuvälineinä tollaset suloset puikot, mitkä ostin taannoin East Asian Mart:ista.

Lauantai oli sit sellainen päivä, mitä odotin ja paljon. Syy oli se, että silloin oli X-miitti vol.2. Olin siis tossa ensimmäisessä mukana jo, ja tuntu siltä,et palaan vähän niinkuin juurilleni. X-miitti oli mun ensimmäinen miitti n.vuos sitte. Mä oon niin kiitollinen kaikille, jotka siellä oli, koska siellä tajusin sen,et jos haluun tutustua ihmisiin, myös _mun_ on tehtävä alotteita keskusteluihin.

Me tavattiin ~3 aikoihin rautatieasemalla. Siinä pyöri sellanen tyyppi, joka oli jopa vähän ahdistava. Se yritti saada mua ulos sen kanssa, siis istumaan. Muutenkin mua ahdisti se,et se tuli niin lähelle yms. Joo, tykkään ihmisistä, mut tuntemattomien kanssa pidän ainakin aluks omaa tilaa.

Miitissä me katottiin DVD'itä, puhuttiin, meillä oli pienoinen tietovisa, katsottii yöllä Euroviisut ja kirjotettiin koko yön yhteisficciä. Jokainen jatkoi sitä kolmella sanalla. Euroviisuissa meidän lemppariksi (...) nous Liettua. Sen esittäjä näytti myös hauskasti sen, miksi Reita pitää nenärättiä.

(jos ette tajunnu, ni kattokaa mitä sille tapahtuu/se tekee kun se ottaa silmärättinsä pois ;D)

Tähän loppuun voisin vielä laittaa kuvia, mitä otettiin. Suurin osa on by Nelli. Kiitos kun lähetit näitä ja et saan käyttää yms. ♥
miittivihko ja meidän yhteisficci. (c)minä
miittiporukka ♥


Tosiaan, mä vietin iltani Jossun, Merin, Nellin, Nooran, Kristan ja Meepun kanssa. Myöhemmin illasta joukkoon liittyi myös Minna, joka ei sen takia kuvassa ole. Mua ärsyttää kun oon punanen kun paloauto, mut oma vikani kun en jaksanut laittaa meikkiä. Tää porukka oli vaan niin parasta, et oli pakko laittaa tämmönen "potretti" ♥

Nelli anto mulle muuten tosi sulosen synttärilahjan ;w; Olin niin iloinen ja oon vieläki. Tosiaan, se piti sisällään:


SuG'n julisteen ja An Cafe tarroja. *--* Oon noista tarroista nähny kuvia...mutten tienny et niitä olis mahdollista saada ja meinasin sit kuolla siihen lattialle, koska tuitui ;w; ありがとう!

Koko porukka ei jäänyt Jossulle yöksi. (tosiaan, miittipaikka oli siis Jossun ja sen siskon asunto). Meri lähti aikaisemmin, koska sille tuli päänsärkyä ja seuraavana päivänä oli kirjoitusmiitti Merin ja Sallan asunnolla. Meepukin lähti aikaisemmin kotia kohti, Krista taasen lähti kaverilleen yöksi katsomaan viisuja. Unohdin mainita vielä sen, et oli ihanaa ku pääsin muistelee vähän kiinaa Minnan kanssa, koska se tosiaan lukee sitä kans. Sit oli kiinnostavaa kuunnella Minnan ja Nooran historiakeskusteluja, kun itekin ajattelin kys. aineen parinvuoden päästä kirjoittaa ja nää asiat kiinnostaa. Lisäks Minna toi älyttömän hyviä kirsikoita ja mansikoita evääks *--* ♥ Kirsikat on Pop --eiku! ♥

Seuraavana päivänä sit siirryttiin kirjoitusmiittiin. Nelli lähti vähän aikaisemmin, koska sen piti käydä oman kämppänsä kautta. Me lähdettiin Nooran ja Minnan kanssa samaa matkaa Jossulta, tosin Noora ei kirjoitusmiittiin tullut. Hauskaahan tässä oli se,et oltii Minnan kanssa perillä jo ennen kun ne, jotka tapas 12 rauttiksella. Sit pidettiin hetken aikaa Meepun kanssa pinkkien koneiden pöytää, mut aika pian jouduttiin lipsuu. Kirjotusmiitissä me siis kirjotettiin. Eka oli sellanen haaste, mikä oli aikas inspiroiva. Sitte sain jatkettuu myös mun keskeneräisiä ficcejäni. Me myös syötiin, Meri teki ruokaa ja Salla oli leiponu naminami vadelmamuffinsseja ja sellasta ihanaa suklaakakkuhommaa, missä oli appelsiinijuttuakin. Sit laitoin mun miittivihkon kiertämään, ja yyh~ Ihmiset on kyl ihania. Mulle kirjotettiin kaikkee söpöö siihen ja kotona selailin sitä kyynel silmässä.
Lisäks Meepu alotti siihen uutta jatkoficciä, jota luin sit kotona naureskellen.


Tossa on viimenen kappale sitä ficciä + lehtileikkeet jotka oli osa mun haastetta. Ton lehtileikkeen takana oli kyll niin hieno kuva yhdestä miehestä, mikä osaltaan myös inspiroi :DD Lopussa pelattiin hetki party Aliasta ja pääsin selittää sanoja esittäes stereotyyppistä homoa. Se oli jotenkin...tosi hämmentävä mut huvittava kokemus. :D

Oli ihana kun pääsin taas juttelemaan ihmisten kanssa. Porukkaa tosiaan oli Minna, Eku, Meepu, Meri, Salla, Nelli, Krista, Anna, Laura, Pai, Jossu, Kiyo, Farna ja Avalyn. Sekä tietysti minä.

Mulla olis itseasiassa ollut vielä asiaa...öö, keskiviikosta. Mut se olis sen verran pitkä, et teen sen sit tässä lähiaikoina. Siinä on kuvia aika paljon, koska sain kameran. Seuraavaa merkintää siis odotellessa~ baibai!

1 kommentti: